FANDOM

Disambig-icon.pngJeśli chodziło Ci o postać niezwiązaną z serialem Scooby Doo i Brygada Detektywów, zajrzyj do hasła Pani Dinkley.
Angie Dinkley
Angie Dinkley.png
Informacje podstawowe
Pseudonim Przylądek Dinkley[1]
Płeć kobieta
Kolor włosów brązowe z białym pasmem
Zajęcie właścicielka Muzeum Strachów
Powiązania Harlan Ellison (przyjaźnią się)
Enrique Andelusossa (była jego pierwszą miłością)
Głos w wersji oryginalnej Frances Conroy
Głos w wersji polskiej Anna Apostolakis
Rodzina
Stan cywilny mężatka
Mąż Dale Dinkley
Dzieci Velma Dinkley
Występy
Debiut Strzeż się potwora z podziemi
Pozostałe występy lista

Angie Dinkley – matka Velmy i żona Dale'a, z którym prowadzi Muzeum Strachów w Kryształowym Zdroju. Podobnie jak jej mąż, Angie nie jest zadowolona, gdy Velma mówi turystom, że wszystkie potwory na wystawie były fałszywe. W serialu pojawia się stosunkowo często (rzadziej od burmistrza Jonesa, a częściej od reszty rodziców). Jest trochę wyższa od swojej córki, dość gruba i nosi różowe okulary i naszyjnik. Włosy ma brązowe, z jednym białym pasmem. Na ogół jest uczynna i, w porównaniu do męża, raczej łagodna. Niestety, jest też wścibska – ma zapasowy klucz do pokoju córki i regularnie ją szpieguje![2]

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku Straszliwe stwory odmówiła zabrania Velmy i jej przyjaciół z Gatorsburga z powodu jakichś wyścigów konnych. Grunt to właściwe priorytety.
  • Niegdyś znała Harlana Ellisona[1] – ulubionego pisarza Velmy – który nadał jej pseudonim „Przylądek Dinkley”. Velma była zdziwiona, gdy się o tym dowiedziała, co oznacza, że musiało to mieć miejsce po ślubie jej rodziców, a przed jej narodzinami.
  • W czasach licealnych, zanim jeszcze poznała Dale'a, spędziła rok za granicą, konkretnie na Jukatanie, gdzie spotkała Enrique Andelusossę, który był pomocnikiem ogrodnika. Spędzili razem mnóstwo czasu, wskutek czego Enrique zakochał się w ślicznej wówczas Angie, która jednak traktowała tę znajomość tylko jako przelotny, nic nieznaczący flirt. W odcinku Ciemna noc łowców spotykają się ponownie, już jako dojrzali ludzie. Enrique (który w międzyczasie zdążył się ożenić) wyznaje, że Angie zawsze była jego ukochaną; Angie natomiast mówi mu, że w swoim życiu kochała tylko jednego mężczyznę – swojego męża.
    • W tym samym odcinku Angie z zadowoleniem stwierdza, że Velma odziedziczyła urodę po niej, a nie po swoim ojcu.

Występy Edytuj

Scooby Doo i Brygada Detektywów:

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki