FANDOM

Disambig-icon.pngJeśli chodziło Ci o prawdziwego ojca Freda, niezwiązanego z serialem Scooby Doo i Brygada Detektywów, zajrzyj do hasła Skip Jones.
Disambig-icon.pngJeśli chodziło Ci o prawdziwego ojca Freda z serialu Scooby Doo i Brygada Detektywów, zajrzyj do hasła Brad Chiles.
Fred Jones Senior
Fred Jones Senior
Informacje podstawowe
Płeć mężczyzna
Kolor włosów czarne
Zajęcie burmistrz (1. sezon)
więzień (większość 2. sezonu)
wuefista w liceum (Przemiana)
Powiązania Profesor Perykles (krótka współpraca)
Głos w wersji oryginalnej Gary Cole
Głos w wersji polskiej Wojciech Paszkowski
Rodzina
Dzieci Fred Jones Junior („adoptowany” syn)
Występy
Debiut Strzeż się potwora z podziemi
Pozostałe występy lista

Fred Jones Senior – były burmistrz Kryształowego Zdroju i „przyszywany ojciec” Freda Juniora, którego krótko po urodzeniu odebrał biologicznym rodzicom. Fred niczego nie podejrzewał (mimo że Jones ma czarne włosy i nosi okulary), ponieważ z wyglądu są jednak trochę do siebie podobni (przykładowo – obaj mają taki sam kształt szczęki).

Charakter

Fred Jones senior jest samolubnym i chciwym oportunistą. To znaczy, że jako burmistrz myślał tylko o zysku, który mógłby osiągnąć dzięki potworom i zrobiłby (prawie) wszystko, żeby uczynić Kryształowy Zdrój miejscem atrakcyjnym dla turystów, nie licząc się przy tym z możliwymi groźnymi konsekwencjami. Z tego powodu jego relacje z Fredem Juniorem, pragnącym łapać potwory w pułapki własnej roboty, były dość napięte, ponieważ chłopak coraz wyraźniej dostrzegał egoizm swojego opiekuna.

W rzeczywistości wszystkie powyższe cechy są tylko przykrywką dla tej strony jego osobowości, która nie cofnie się przed niczym, żeby zdobyć dysk planisferyczny. W tym celu Jones zmusił pierwszą Brygadę Detektywów do opuszczenia miasta, po czym uprowadził synka Brada Chilesa i Judy Reeves i zagroził, że zrobi mu krzywdę, jeśli którekolwiek z nich dwojga spróbuje powrócić do Kryształowego Zdroju.

Fred Jones senior

Ktoś tu coś kombinuje...

Historia

Jones słyszał legendę dysku planisferycznego, więc przyjechał do Kryształowego Zdroju, gdzie ukończył historię na Uniwersytecie Darrowa. Szukał kawałków dysku, ale bezskutecznie, póki pierwsza Brygada Detektywów nie poprosiła go o radę. Jones odgadł wtedy, że młodzi detektywi wiedzą, gdzie jest dysk (a w każdym razie na pewno wiedział to Profesor Perykles, ich maskotka). Perykles i Jones postanowili współpracować i podzielić się po równo skarbem konkwistadorów. Jones, udając Dziwoląga, odebrał Brygadzie ich kawałek dysku, lecz później ogłuszył Peryklesa i potajemnie umieścił go w ośrodku dla niebezpiecznych zwierząt. Kilka lat później został burmistrzem Kryształowego Zdroju i wychowywał syna Brada Chilesa i Judy Reeves, dopóki nie został zdemaskowany przez młodą Brygadę Detektywów.

W odcinku Koszmar w czerwieni Fred wyznaje spotkanemu we śnie swojemu „nie-tacie” (a właściwie jego lepszej części), że zawsze był dla niego jak prawdziwy ojciec.

W świecie po Nibiru Jones nigdy nie był burmistrzem i nikogo nie porwał. Zamiast tego jest wuefistą w liceum, a swoich uczniów traktuje jak własne dzieci; prawdopodobnie największą słabość ma do Freda Chilesa.

Występy

Scooby Doo i Brygada Detektywów: