FANDOM

Gryfon
Gryfon
Informacje
Wielkość ogromny
Kolor piór brązowo-białe
Prawdziwa tożsamość Marlon Merlin
Występy Scooby-Doo: Abrakadabra-Doo

Gryfon[1] – potwór-maszyna, który występuje w filmie pełnometrażowym Scooby-Doo: Abrakadabra-Doo.

Historia

Gryfon został stworzony przez założyciela Magicznej Akademii Herlina Merlina, gdzie studiowali przyszli wielcy magicy. Po śmierci założyciela maszyna została zapomniana i zaniedbana. Dopiero po wielu latach, akademię kupił odpowiedni człowiek. Brat nowego właściciela, Marlon Merlin, odkrył starą maszynerię i ją dopracował, stwarzając potwora Gryfona.

Chciał on wypędzić swojego brata, który robił karierę, a on zawsze stał w cieniu. Jedyna studentka jaka pozostała - Madelyn Dinkley - była siostrą Velmy. Mama sióstr poprosiła starszą by ta przyjechała do Akademii sprawdzić, co się tam dzieje. Kiedy Tajemnicza Spółka dotarła do uczelni, początkowo podejrzewała wielkiego producenta lodów, który chciał odkupić fabrykę, lecz wszystko się zmieniło, kiedy przyjaciele wyruszyli na pomoc Madelyn porwanej przez Gryfona. Ostatecznie siostra Velmy zostaje uratowana, a prawdziwy winowajca złapany.

Wygląd

Gryfon jest ogromnym orło-lwem o wielkich szponach i ostrym dziobie. Jego pióra są ciemnobrązowe i białe. Z drugiej strony ma ciało lwa, porośnięte pomarańczową sierścią i ogon.

Przypisy

  1. Błąd tłumacza – powinno być "gryf". Gryfon to pies myśliwski.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki