FANDOM

Kosmiczne Straszydło
Space Kook
Informacje
Wielkość trochę wyższy od człowieka (ok. 2 m)
Prawdziwa tożsamość Henry Bascombe
Występy Kosmiczne straszydło

Kosmiczne Straszydło – pozaziemska istota, przypominająca ludzki, błękitny szkielet umieszczony w skafandrze z szklaną kopułą w okolicy głowy.

Wygląd

Dwumetrowa, humanoidalna istota, nosząca błękitny, szeroki skafander, w którym w okolicy głowy znajduje się szklana, półprzezroczysta kopuła, we wnętrzu której znajduje się widmowa, błękitna, ludzka czaszka o białych, rozjarzonych oczach.

Umiejętności i zachowanie

Podczas poruszania się skafander istoty migocze białym światłem. Gdy zaś ta zaczyna wydawać z siebie upiorny śmiech, kopuła, w której znajdowała się czaszka migocze upiornym, czerwonym światłem. Posiada umiejętność lewitowania. Zostawia zielone, fosforyzujące ślady stóp, które po krótkiej chwili znikają.

Historia

Siedzący z tyłu Wehikułu Tajemnic Kudłaty i Scooby, właśnie szykowali sobie kolejną kanapkę, gdy stało się nieuniknione - paliwo w baku osiągnęło stan krytyczny. Fred i reszta zespołu zgodnie z tradycją postanowili udać się na najbliższą farmę i prosić z pewnością miłych właścicieli posesji o użyczenie choćby odrobiny paliwa. Jakież było ich zdziwienie, gdy po dotarciu do drewnianej, wiejskiej chaty, przywitał ich trzymający w dłoniach strzelbę rolnik, najwyraźniej nie planujący udzielić im pomocy. Ba, zamiast tego próbował ich wypędzić, niesłusznie uznając Spółkę za wścibskich dziennikarzy. Dopiero po wyjaśnieniu przez grupę nastolatków, że nie są dziennikarzami, rolnik rozpoczął swą opowieść o dziwnym obiekcie z kosmosu i istocie, która pojawia się tu nocami. Nagle zauważyli tuż przed domem dziwne, zielone ślady, które po chwili zniknęły, co, rzecz jasna, zaintrygowało Tajemniczą Spółkę i utwierdziło w przekonaniu, że być może mają tu niezłą zagadkę do rozwiązania!

Po uzupełnieniu baku, wyruszyli w dalszą drogę, gdy nagle zauważyli statek kosmiczny wlatujący na teren opuszczonego lotniska. Niesieni detektywim instynktem, postanowili przyjrzeć się bliżej owemu miejscu. By usprawnić śledztwo, nastolatkowie postanowili rozdzielić się na dwie grupy. Dziwnym trafem to właśnie Kudłaty i Scooby jako pierwsi zobaczyli Upiornego Kosmitę. Podczas ucieczki przyjaciele skryli się we wraku samolotu, gdzie wcielili się w rolę pilotów. By uniknąć kolejnego spotkania z upiorem, próbowali się nie ruszać i  wstrzymywać oddech. Ich plan spalił na panewce, w ramach planu B musieli więc użyć tratwy, która wyrzuciła ich z kabiny samolotu na zewnątrz. Tymczasem przeszukujący wraz z dziewczynami magazyn Fred, został zaczepiony o hak i uniesiony do góry przez paranormalne moce. Velma i Daphne były zmuszone odnaleźć Scooby i Kudłatego, żeby pomogli ściągnąć Freda z powrotem na ziemię. Tak też zrobili. W chwili, gdy Kudłaty zdejmował Freda z haka, pojawił się szalony kosmita. Wystraszył całą Spółkę i doprowadził do ponownego rozdzielenia się.

Zjawa i tym razem uwzięła się na obżartuchów. Ci próbowali zabarykadować się przed nią w domu. Niestety, zjawa okazała się równie sprytna. Kudłaty i Scooby byli zmuszeni do natychmiastowej ewakuacji na zewnątrz, gdzie dołączyli do reszty zespołu. Już w pełnym składzie wkroczyli do strefy garażów, gdzie zza podniesionych drzwi wyłoniła się armia zjaw z kosmosu. Spółka nie zamierzała się poddać. Kilka chwil późnej razem z policjantem i rolnikiem, którzy przed chwilą przyjechali na farmę, zagonili Upiornego Kosmitę do tunelu aerodynamicznego. Tam dosłownie zwiało z niego kostium. Upiorem okazał się rolnik Henry Bascombe, który wykorzystywał nagranie holograficzne do ukazywania dziwnego statku kosmicznego. By uzyskać efekt upiornego chichotu, korzystał z przyspieszonego nagrania śmiechu. Zaś armia upiornych kosmitów okazała się zwykłymi, wypchanymi kukłami. Cała mistyfikacja miała na celu odebranie ziemi reszcie rolników.

Ciekawostki

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki