FANDOM

Spoiler
Zamknij oczęta, Velmo!
Tu znajdują się spoilery. Jeśli nie chcesz zepsuć sobie niespodzianki – lepiej nie czytaj.
Lisa Van Kieł
Lisa Banton
Informacje podstawowe
Płeć kobieta
Kolor włosów blond
Kolor oczu brązowe
Zajęcie właścicielka hotelu
Powiązania Tajemnicza Spółka (przyjaciele)
Głos w wersji oryginalnej Janet Waldo
Rodzina
Rodzice nieznani z imion, zapewne nie żyją
Wujkowie Leon
Występy
Debiut Wampiry, nietoperze i tchórze

Lisa Van Kieł – przyjaciółka paczki Scooby'ego.

Wygląd

Lisa ma kremową skórę i blond włosy, które opadają jej do ramion. Ma szminkę oraz nosi różowy sweter. Po zahipnotyzowaniu dziewczyna ma duże, zielone oczy i widoczne kły (w rzeczywistości były one sztuczne).

Historia

Z okazji swoich osiemnastych urodzin Lisa zaprosiła Tajemniczą Spółkę do hotelu, którym do tej pory zarządzał jej wuj Leon. Gdy przyjechali, Lisa stwierdziła, że pokój przygotowany dla Daphne i Velmy jest jednak trochę za mały i oddała dziewczynom swoją sypialnię. W nocy w pokoju dziewczyn zjawił się wampir, który próbował dopaść Daphne; uratował ją krzyk Velmy.

Usłyszawszy o wampirze, wuj Leon pokazał Lisie dwa zdjęcia jej pradziadka; na jednym z nich pradziadek był wampirem. Trochę później Lisa odebrała telefon, w którym usłyszała dziwny dźwięk. Kiedy obróciła się z powrotem do swoich przyjaciół, miała przerażające oczy i ostre, wampirze kły. Wkrótce została zaprowadzona przez wampira do sali z trumnami, położyła się w jednej z nich i zasnęła. Tak znaleźli ją Kudłaty, Scooby Doo i Scooby-Dum, którzy następnie sprowadzili Freda, Daphne i Velmę. Velmie udało się obudzić Lisę, która jednak twierdziła, że ostatnią rzeczą, jaką zapamiętała, był dźwięk, słyszany wcześniej w telefonie.

Po zdemaskowaniu wampira, którym okazał się wuj Leon, przyjaciele wyjaśnili Lisie, że wuj hipnotyzował ją dźwiękiem budzika w swoim zegarku. Robił to, bo chciał, aby Lisa została uznana za niepoczytalną i pozbawiona możliwości kierowania hotelem. Na sam koniec Lisa, która miała już skończone 18 lat, przejęła hotel i zrobiła wielkie hamburgery dla znajomych ze Spółki.

Lisa Banton2

Zahipnotyzowana Lisa jako wampirzyca