FANDOM

Pusto tu
Trochę tu pusto, nie sądzisz?
Na fali za potworem
Na fali
Tytuł oryginalny

Surf's Up, Monster's Down

Ilość stron {{{ilość_stron}}}
Autor tekstu Paul S. Newman
Autor szkicu Don Perlin
Tusz nałożył(a) Don Davis
Litery John Costanza
Kolorował(a) Paul Becton
Nawigacja
Poprzedni komiks w tomie
Na pastwę pastwiska
Następny komiks w tomie
Fantom w klubie

Na fali za potworem – ósmy komiks z tomu Na fali.

Zarys fabuły

Pan Wolter – nowy nabywca kawałka plaży, na której zamierza wybudować rodzinny hotel – zaprasza Tajemniczą Spółkę na Hawaje. Podczas miłej pogawędki nad ogniskiem, nieoczekiwanie zjawia się lokalny gawędziarz. Opowiada on historię o surfującym duchu – Heewanu, który atakuje turystów w chwili, gdy ci najlepiej się bawią. Z początku przyjaciele nie wierzą w opowieść, uznając ją tylko za lokalną legendę. Jednak następnego dnia, podczas surfowania, stają w twarzą w twarz z potworem. Załamany pan Wolter udaje się do agenta nieruchomości, by zażadać zwrotu pieniędzy za zakupioną działkę. Ten jednak nie chce o tym słyszeć, twierdząc, że istnienie upiora to bzdura. Brygada nie zamierza się jednak poddać. Ponownie ruszają na plażę. Tam rozdzielają się. Zadaniem Kudłatego i Scooby'ego jest sprawdzenie jaskiń znajdujących się na wybrzeżu. W jednej z nich trafiają na Heewanu. Ten jednak, zamiast ich ścigać, wypływa na otwarte morze, ściskając worek w ręku. W tym czasie Velma zauważa, że Scooby'emu przyczepiło się coś do pazura. Okazuje się, że jest to muszla z gatunku znajdującego się pod ochroną.

Podczas następnego spotkania z upiorem, Spółka rusza za nim w pościg. Scooby i Kudłaty, których umiejętności surfowania pozostawiają wiele do życzenia, dosłownie wpadają na Heewanu, tym samym uniemożliwiając mu ucieczkę. Duchem okazuje się lokalny gawędziarz, będący jednocześnie agentem nieruchomości i hurtownikiem muszli, które nielegalnie szmuglował, by potem je sprzedać.

Postacie

Miejsca akcji

Podejrzani i sprawcy

Podejrzany Motyw/Powód
Lokalny gawędziarz To właśnie on opowiedział Spółce historię Heewanu.
Agent nieruchomości Nie wierzył w prawdziwość Heewanu.
Sprawca Motyw
Agent nieruchomości, działający pod przykrywką lokalnego gawędziarza przebrany za Heewanu Aby ukryć swoją operację kradzieży cennych muszli, będących pod ochroną.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki