FANDOM

Pułkownik Beauregard
Pułkownik
Informacje podstawowe
Płeć mężczyzna
Gatunek duch człowieka
Kolor włosów siwe
Kolor oczu czarne, żółte (jako duch)
Zajęcie wojskowy (za życia)
Rodzina
Dalsi krewni Kudłaty Rogers
Występy
Debiut Scooby Doo i bracia Boo

Pułkownik Beauregard – wojskowy walczący w wojnie secesyjnej po stronie konfederatów. Nieżyjący krewny Kudłatego, któremu zostawił w spadku swoją posiadłość i rodzinne klejnoty. Pojawił się w filmie Scooby Doo spotyka braci Boo, jako duch straszący w domu, odziedziczonym przez Kudłatego (nota bene, tylko w jednej scenie był prawdziwy – przez większość czasu udawał go człowiek, który chciał przejąć skarb). Za życia przez 60 lat miał przy sobie ciągle tego samego lokaja, Farquarda, który wobec tego uznał, że to jemu należy się posiadłość i skarb pułkownika.

Ciekawostki

  • Podczas wojny secesyjnej jednym z generałów Południa był P.G.T. Beauregard. To on w 1861 roku dowodził podczas Bitwy o Fort Sumter (pierwszego starcia wojny secesyjnej). Jak wskazuje nazwisko mógł być pierwowzorem postaci pułkownika.
  • Istnieje pewna sprzeczność co do jego wieku i lat życia. Wojna secesyjna trwała w latach 1861-1865, zaś film Scooby Doo i bracia Boo został wyprodukowany w 1987 roku. Przyjmując, że akcja filmu rozgrywa się w tym okresie, pułkownik, aby zapisać posiadłość Kudłatemu, musiałby żyć sporo ponad 100 lat.
  • Beauregard to francuskie nazwisko.

Galeria