FANDOM

Rycząca wściekłość
Scooby Doo i Brygada Detektywów

The Shrieking Madness

SDBD 12

Tytuł oryginalny The Shrieking Madness
Numer odcinka 12
Stany Zjednoczone Premiera w USA 18 października 2010
Polska Premiera w Polsce 13 września 2011[1]
9 października 2011[2]
Nawigacja
Poprzedni odcinek
Tajemne serum
Następny odcinek
Zew cykad

Rycząca wściekłość – 12. odcinek serialu Scooby Doo i Brygada Detektywów.

Zarys fabuły

Skłócona Brygada Detektywów przez przypadek spotyka się na terenie Uniwersytetu Darrowa – swojej potencjalnej przyszłej uczelni. Szybko okazuje się, że muszą zacząć ponownie współpracować, jeśli chcą pokonać Char Gara Gothakona, potwora z jednej z książek niejakiego H. P. Hatecrafta...

Obsada

Wersja oryginalna

Wersja polska

Ciekawostki

  • Nazwisko Howarda E. Robertsa, wiernego fana książek prof. Hatecrafta, jest aluzją do amerykańskiego pisarza Roberta E. Howarda, znanego głównie jako twórca Conana Barbarzyńcy.
  • "H. P. Hatecraft" jest odniesieniem do H. P. Lovecrafta, twórcy cyklu opowiadań, wydanych w Polsce w zbiorku pt. Zew Cthulhu. Nawiasem mówiąc, Char Gar Gothakon jest bardzo podobny do tytułowego bohatera tychże opowiadań.
  • Velma ze zdziwieniem dowiaduje się, że jej ulubiony pisarz, Harlan Ellison, jest dawnym przyjacielem jej mamy, której nadał pseudonim "Przylądek Dinkley".
  • Na początku odcinka Nan Blake wspomina, że ufundowała jeden z budynków Uniwersytetu Darrowa, a jej cztery starsze córki ukończyły tę uczelnię jako trzynastolatki.

Galeria

Przypisy

  1. Omyłkowa emisja w węgierskiej wersji językowej.
  2. Prawidłowa emisja z polskim dubbingiem.

Odcinki serialu Scooby Doo i Brygada Detektywów