FANDOM

Scrappy-Doo
ScrappyDoo
Informacje podstawowe
Imię i/lub nazwisko Scrappy Cornelius Doo[1]
Pseudonim Scrappy
Płeć samiec
Gatunek pies (rasy dog niemiecki)
Kolor włosów brązowa sierść w czarne łaty
Kolor oczu brązowe
Powiązania Tajemnicza Spółka
Głos w wersji oryginalnej Lennie Weinrib (1979-1980)
Don Messick (1980-1988)
Scott Innes (film z 2002)
Głos w wersji polskiej Mieczysław Gajda (edycja Polskich Nagrań)
Cezary Kwieciński (Scooby i Scrappy Doo[2]; Nowy Scooby i Scrappy Doo[3]
Mieczysław Morański (13 demonów Scooby Doo)
Rodzina
Rodzice Ruby-Doo (matka)
Wujkowie Scooby, Skippy, Howdy i Yabba-Doo
Dalsi krewni Mama i Tata-Doo (dziadkowie)
Dziadek Scooby (pradziadek)
Pradziadek Scooby (prapradziadek)
Yankee Doodle Doo (daleki przodek)
Występy
Debiut Skarabeusz żyje
Pozostałe występy lista

Scrappy-Doo – siostrzeniec Scooby'ego, syn Ruby. Jest najbardziej godnym uwagi krewnym Scooby'ego. Znany jest z uporu oraz bardzo dużej chęci zmierzenia się z czarnymi charakterami (w przeciwieństwie do wuja, a podobnie do Scooby'ego Duma).

Wygląd 

Ma spiczaste, trochę wygięte na końcu uszy. Jego sierść jest brązowa w czarne łatki, ma on czarny nos i oczy. Na szyi nosi tradycyjną obrożę rodziny Doo.

Osobowość

Mimo swoich rozmiarów, Scrappy jest bardzo energiczny i odważny. Jest przeciwieństwem Scooby'ego, którego często przecenia. Myśli, że jego wujek też jest odważny. Zazwyczaj chce bezpośrednio walczyć z różnymi potworami, ale myli duchy z ludźmi, no i przygotuje pułapki, ale na nich wpadają Kudłaty i Scooby.

Historia

Scrappy urodził się w Szpitalu pamięci Świętego Bernarda jako syn Ruby-Doo; przy tym zdarzeniu obecni byli Scooby i Kudłaty.

Przez pewien czas mieszkał w Nowym Jorku, gdzie miał dwoje przyjaciół – Dyzia i Fifi; razem stanowili coś w rodzaju "ulicznego gangu".

Występy 

Ciekawostki

  • W filmie Scooby Doo Velma mówi, że Scrappy "zawdzięcza" swój niski wzrost nie wiekowi, a zaburzeniom hormonalnym.
  • Scrappy pojawia się w serii gier Point-and-click. Nie jest bezpośrednim członkiem wydarzeń, lecz pojawia się w dolnym pasku Wehikułu Tajemnic z narzędziami. Scrappy komentuje też nasze zachowania.

Galeria

Przypisy

  1. Według filmu Scooby Doo.
  2. Dotyczy całego pierwszego serialu i tych odcinków drugiego, które mają wersję polską.
  3. Dotyczy tylko odcinków 19 (Duchy starożytnych astronautów) i 26 (Scooby i dziadek do orzechów), które pojawiły się w wersji polskiej na płytach.